御書大好き!!

御書を拝読して感動したことなどを書きます。

開目抄の一節 全集200頁

いわずば今生は事なくとも、後生は必ず無間地獄に堕つべし、いうならば三障四魔必ず競い起こるべしと知りぬ、二辺の中にはいうべし。

 

If I remain silent, I may escape persecutions in this lifetime, but in my next life I will most certainly fall into the hell of incessant suffering. If I speak out, I am fully aware that I will have to contend with  the three obstacles and four devils. But of these two courses, surely the latter is the one to choose.

 

もし、折伏しなかったら、死ぬまで何も悪いことが起こらず、安穏に過ごせたとしても、来世は必ず無間地獄に堕ちるんやで、って言われてますね。肝に銘じて、頑張らなあかん。折伏して、それで出てくる三障四魔と戦う方がどんだけ楽かわからんです。地獄については他の御書で詳しく書かれていますからね。一番怖いのが無間地獄ですから。行きたくないとこです。言うべし、言うべし、ですよ。